Predstavljeni rezultati projekta – Hrvatski školski muzej, 22. veljače 2018.
U četvrtak, 22. veljače 2018. u 12 sati u Hrvatskom školskom muzeju predstavljeni su rezultati uspostavnog istraživačkog projekta Od protomodernizacije do modernizacije školstva u Hrvatskoj (18. i 19. stoljeće). Predstavljanje je održano uz izložbu Biti učenik u Hrvatskoj u ‘dugom’ 19. stoljeću autora Dinka Župana.
Na predstavljanju su govorili dr. sc. Štefka Batinić, ravnateljica Hrvatskog školskog muzeja, voditeljica projekta dr. sc. Ivana Horbec (Hrvatski institut za povijest), suradnica na projektu dr. sc. Vlasta Švoger (Hrvatski institut za povijest) i autor izložbe dr. sc. Dinko Župan (Hrvatski institut za povijest – Podružnica za povijest Slavonije, Srijema i Baranje), također i suradnik na projektu.
Tom smo prilikom, sumirano, mogli predstaviti sljedeće rezultate projekta u razdoblju njegova financiranja od strane Hrvatske zaklade za znanost (1. rujna 2014. – 28. veljače 2018.):
- Napisali smo 42 znanstvena rada, od toga 33 s međunarodnom recenzijom i 20 na engleskom ili njemačkom jeziku (17 radova još se nalazi u postupku objave)
- Objavili smo dvije uredničke knjige
- Održali smo 33 izlaganja na međunarodnim znanstvenim konferencijama, od toga 20 u inozemstvu (u Austriji, Mađarskoj, Slovačkoj, Sloveniji, Njemačkoj i Španjolskoj)
- Održali smo 27 javnih predavanja
- Obradili smo, analizirali i prezentirali izvornu građu ključnu za razumijevanje povijesti školstva i stvaranje (proto)modernog sustava državnog školstva
- Uspostavili smo javno dostupnu bazu podataka studenata iz hrvatskih zemalja na visokim školama Habsburške Monarhije te profesora i učitelja. Evidentirali smo brojne studente do kraja 19. stoljeća na svim fakutetima Sveučilišta u Beču i Sveučilišta u Budimpešti (odnosno, ranije Trnavi, Budimu ili Pešti), velik dio studenata Sveučilišta u Grazu (konkretno, studente svih fakulteta do kraja 18. stoljeća i studente Pravnoga fakulteta u drugoj polovici 19. stoljeća), kao i studente izvansveučilišnih visokih škola, kao što su Terezijanska akademija u Beču, Terezijanska vojna akademija u Bečkom Novom Mjestu, Kolegij sv. Augustina u Beču, Collegium Croaticum u Beču, Inženjerska akademija u Selmecbányi, Tehnička škola Kralja Josipa u Budimpešti, te Kraljevskim akademijama u Kolozsváru i Keszthelyu.
- Uspostavili smo interaktivnu kartu škola u Hrvatskoj i Slavoniji
- Održali smo međunarodni znanstveni skup s temom “Being a Student in the Habsburg Monarchy” (Zagreb, 18-19. svibnja 2017.). Od ukupno 22 izlagača, 15 ih došlo iz inozemstva, i to iz Austrije, Slovačke, Mađarske, Njemačke, Italije, Rusije, Nizozemske, Slovenije i Srbije.
- Održali smo doktorandsku radionicu “Istraživanje povijesti školstva: građa i metodologija” te uspostavili suradnju s Hrvatskim školskim muzejom.
- Osmislili smo i održali dvije izložbe – „Povijest školstva u Valpovštini u dugom 19. stoljeću” postavljena u Muzeju Valpovštine u prosincu 2016. godine. Izložba je bila središnja izložba Noći muzeja 2017. u Muzeju Valpovštine, a u prosincu 2017. uključena je i u stalni postav Muzeja; te „Biti učenik u Hrvatskoj u dugom 19. stoljeću”, koja je prvi put predstavljena kao prateća međunarodnom skupu „Being a Student” u svibnju 2017. u Hrvatskom institutu za povijest u Zagrebu, a od tada je gostovala u Muzeju Slavonije u Osijeku, Gradskoj knjižnici u Slavonskom Brodu; Gradskoj knjižnici u Valpovu te u Osnovnoj školi u Donjem Miholjcu.
- Osnovali smo sekciju za povijest školstva i obrazovanja na V. kongresu hrvatskih povjesničara (Zadar, 5-8. listopada 2017.)
- Uspostavili smo brojne međunarodne kontakte
Prezentaciju s predstavljanja projekta moguće je vidjeti ovdje.
Fotografije s predstavljanja u Hrvatskom školskom muzeju: