Predstavljanje rezultata projekta – Hrvatski školski muzej, 22. veljače 2018.
Hrvatski školski muzej i Hrvatski institut za povijest imaju čast pozvati Vas u četvrtak, 22. veljače 2018. u 12 sati u Hrvatski školski muzej (Trg Republike Hrvatske 4, Zagreb) na predstavljanje rezultata uspostavnog istraživačkog projekta Od protomodernizacije do modernizacije školstva u Hrvatskoj (18. i 19. stoljeće). Predstavljanje će se održati uz izložbu Biti učenik u Hrvatskoj u ‘dugom’ 19. stoljeću autora Dinka Župana.
Na predstavljanju će govoriti dr. sc. Štefka Batinić, ravnateljica Hrvatskog školskog muzeja, voditeljica projekta dr. sc. Ivana Horbec (Hrvatski institut za povijest), suradnica na projektu dr. sc. Vlasta Švoger (Hrvatski institut za povijest) i autor izložbe dr. sc. Dinko Župan (Hrvatski institut za povijest – Podružnica za povijest Slavonije, Srijema i Baranje), također i suradnik na projektu.
Radujemo se Vašem dolasku!
Uspostavni istraživački projekt Od protomodernizacije do modernizacije školstva u Hrvatskoj (18. i 19. stoljeće) dio je znanstveno-istraživačkog rada koji se provodi na Hrvatskom institutu za povijest u Zagrebu. Rad projekta u razdoblju od 1. rujna 2014. do 28. veljače 2018. financirala je Hrvatska zaklada za znanost. Osnovni je cilj projekta suvremenim metodološkim pristupima te analizom i kritičkom obradom arhivske građe utvrditi ključne čimbenike formiranja, djelovanja i utjecaja školstva u Hrvatskoj te valorizirati njegov suodnos sa školstvom Habsburške Monarhije i odraz na društvenu mrežu moći u razdoblju (proto)modernizacije. Projekt je dosad rezultirao nizom znanstvenih radova, popularno-znanstvenim programima u vidu izložbi i javnih predavanja te javno dostupnim sadržajima poput baza podataka i interaktivne karte povijesti školstva. Voditeljica projekta je dr. sc. Ivana Horbec, a suradnici dr. sc. Vlasta Švoger, dr. sc. Dinko Župan, dr. sc. Milan Vrbanus, dr. sc. Robert Skenderović, dr. sc. Maja Matasović, dr. sc. Branko Ostajmer, Mislav Gregl, prof. i Zrinko Novosel, prof.
Izložba Biti učenik u Hrvatskoj u ‘dugom’ 19. stoljeću autora dr. sc. Dinka Župana pripremljena je u suradnji s Hrvatskim školskim muzejom. Izložba tematizira raznolike učeničke prakse i kulturno-antropološke aspekte školovanja (učenički standard, bolesti, disciplina, boravak u prostoru škole, igre i slobodno vrijeme, stručne prakse; izgradnju učeničkih subjektivnosti i identiteta i dr.) Bavi se i socijalnim, rodnim i intelektualnim aspektom školstva te ideologizacijom školstva koja se analizira kroz školske ceremonije i rituale. U sklopu izložbe nastojalo se učeničke prakse postaviti u kontekst izgradnje modernog školskog sustava koji je do kraja 19. stoljeća na sebe preuzeo funkciju sekundarne socijalizacije.






