Dr. sc. Monika Govekar-Okoliš rođena je u Kranju u Sloveniji. Diplomirala je sociologiju (1989) i pedagogiju (1990.) na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Ljubljani. Od 1991. radila je kao mlađi istraživač u Ministarstvu znanosti i tehnologije u Ljubljani, a studij je nastavila na Odjelu za pedagoške znanosti Filozofskoga fakulteta u Ljubljani. God. 1994. brani magisterij na temu “Srednje škole u Sloveniji tijekom formiranja nacionalnog identiteta u drugoj polovici 19. stoljeća”, a 1997. je obranila doktorsku disertaciju na temu “Disciplina i obrazovni režim u slovenskim gimnazijama 1849.-1914.”.
Od 1996. zaposlena je na Odsjeku za pedagoške znanosti Filozofskoga fakulteta Sveučilišta u Ljubljani. U godinama 2008. i 2009. predsjedavala je Stručnim vijećem Republike Slovenije za obrazovanje odraslih pri Ministarstvu obrazovanja i sporta. Trenutno podučava kao izvanredni profesor na četiri fakulteta Sveučilišta u Ljubljani (Filozofski fakultet, Fakultet matematike i fizike, Fakultet kemije i kemijske tehnologije i Biotehnički fakultet). Predmet podučavanja su povijest obrazovanja odraslih (opća i u Sloveniji), andragogija, pedagogija s andragogijom, pedagogija i andragogija za psihologe. Vodi studentsku praksu, voditelj je i predavač na studijskom programu “Obrazovanje mentora za praktični trening u radnim organizacijama” pri Centru za pedagoško obrazovanje na Filozofskom fakultetu u Ljubljani; podučava profesionalno osoblje u programima profesionalne orijentacije.
Znanstveni interes dr. sc. Monike Govekar Okoliš usmjeren je na opću i slovensku povijest obrazovanja odraslih, andragogiju, obrazovanje učitelja i mentora. Sa svojim istraživanjima sudjeluje u nekoliko nacionalnih i međunarodnih projekata (bila je voditeljicom tri međunarodna projekta), potom na ljetnim školama, radionicama i seminarama. Članica je Europskoga društva za istraživanje obrazovanja odraslih i autorica nekoliko znanstvenih monografija i udžbenika te brojni znanstvenih radova objavljenih u Sloveniji i u inozemstvu.
Cjelovita bibliografija:
http://izumbib.izum.si/bibliografije/Y20170908210330-A3657827.html
Izbor iz bibliografije:
- GOVEKAR-OKOLIŠ, Monika. Srednje šole na Slovenskem pri oblikovanju nacionalne identitete Slovencev v drugi polovici 19. stoletja, (Razprave FF). Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete, 2010. 207 str., ilustr.
- GOVEKAR-OKOLIŠ, Monika, KRANJČEC, Renata. Mentorstvo v praktičnem usposabljanju v delovnih organizacijah, (Zbirka Razprave FF). 1. izd. Ljubljana: Znanstvena založba Filozofske fakultete, 2016.
- GOVEKAR-OKOLIŠ, Monika. Disciplina in vzgojni režim v gimnazijah na Slovenskem v letih 1849-1914, (Razprave Filozofske fakultete). Ljubljana: Znanstveni inštitut Filozofske fakultete, 2001.
- GOVEKAR-OKOLIŠ, Monika. Strokovne in gospodinjske šole na Slovenskem med letoma 1848 in 1914 = Vocational and domestic science schools in Slovenia between 1848 and 1914. Šolska kronika, 2014, letn. 23 = 47, št. 1/2, str. 83-101.
- GOVEKAR-OKOLIŠ, Monika. Secondary school legislation in Austria (1849-1914) and its effects on efforts to establish the Slovene language in grammar schools in the Primorska region. Annales, Series historia et sociologia, 2014, letn. 24, št. 2, str. 261-276.
- GOVEKAR-OKOLIŠ, Monika. The importance of the practical training of students at the University of Ljubljana in Slovenia. V: VETEŠKA, Jaroslav (ur.). Perspektivy učení a vzdělávání v evropském kontextu = Prospects of learning and education in European context. Praha: Universita Jana Amose Komenského Praha, 2012.